مکان های دیدنی مشهد - بلیط چارتری
خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
یک شنبه 1 خرداد 1401برچسب:, :: 1:8 :: نويسنده : علی محسن زاده

دومین شهر بزرگ و مرکز معنوی ایران، مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است. شهر ترانزیت تاریخی مشهد در امتداد جاده ابریشم، که در لغت به معنای «محل شهادت» است، بیش از همه به دلیل قرار دادن آرامگاه امام رضا، امام هشتم شیعیان، مشهور است. در اینجا به بررسی 10 بهترین چیزهایی که باید هنگام بازدید از این مقصد زیارتی محبوب انجام دهید، می پردازیم. جهت خرید بلیط هواپیما چارتری از مشهد به تهران، بهترین سایت، سایت آس چارتر می باشد.

مجتمع حرم امام رضا
مجموعه حرم امام رضا (ع) که به حرم رضوی معروف است، بر مرکز شهر مسلط است و برای درک درستی از شکوه و عظمت آن نیازمند بازدیدهای متعدد است. این مسجد با هفت حیاط عظیم و مساحتی نزدیک به 600000 متر مربع، از نظر برخی معیارها بزرگترین مسجد جهان است. میلیون‌ها زائری که در تمام طول سال از سراسر جهان به حرم می‌آیند، فضایی کاملاً چندفرهنگی را به این بخش از شهر می‌بخشند و وقتی بازدیدکنندگان به‌طور نمایشی در سوگ شهادت امام هشتم عزاداری می‌کنند، حس معنوی ملموسی وجود دارد. کاشی کاری های آبی پیچیده و خط عربی تقریباً در سراسر ایوان ها و مناره های متعدد وجود دارد و یک گنبد طلایی چشمگیر در مرکز بالای خود حرم قرار دارد. غیر مسلمانان اجازه ورود به حرم داخلی را ندارند و (به طرز گیج کننده ای) فقط تلفن های دوربین دار مجاز هستند.
موزه های مجتمع حرم
موزه‌های متعددی که در مجموعه حرم قرار دارند، ترکیبی عجیب از نمایشگاه‌ها را در خود جای داده‌اند، از مجموعه‌های تمبر به یادبود حمله به سفارت ایالات متحده گرفته تا مدال‌هایی که ورزشکاران شیعه کسب کرده‌اند. بخش فرش دارای قطعات خیره کننده (و همچنین عجیب و غریب) است، اما جذاب ترین مورد، قبر قبلی (معروف به زریح) است که در سال 2001 جایگزین شد. اگر مایلید در مورد تاریخ حرم بیشتر بدانید. ، به دنبال "دفتر کمک به زائران خارجی" باشید که در آن کارمندان دوستانه مقالاتی رایگان در مورد این موضوع در اختیار شما قرار می دهند. مراقب نگهبانان پر گردگیر باشید که اگر به اندازه کافی متواضعانه لباس نپوشید، شما را مسواک می زنند.

پارک کوه سنگی
کوه سنگی بهترین پارک مشهد و مکانی عالی برای پیک نیک بعد از ظهر یا اوایل شب است. نهر کوچکی از مرکز آن می گذرد که می توانید با بالا رفتن از صخره ها یا پریدن از روی سنگ های پله از آن عبور کنید. بستنی و غذاهای دیگر به راحتی در دسترس هستند. این پارک بیشتر عصرها مملو از خانواده های ایرانی است و از مرتفع ترین نقطه خود به شهر مناظر عالی می بالد. اگر خوش شانس باشید، ممکن است در آخر هفته با گروه‌هایی از پیرمردان ایرانی مواجه شوید که آهنگ‌های ملی می‌خوانند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: